Přehled hlasování (a jeho vysvětlení) na zasedání zastupitelstva Plzeňského kraje od 16.12.2024 do 26.6.2025 (zastupitelstva č. 2.-5.)

7 Čvc

V minulosti  se ke mně dostala informace, že některým soudruhům dělá hlavu jak a proč jsem hlasoval na zasedání ZPK.  A že jsem dokonce hlasoval jinak než zbytek našeho klubu a jestli se vymezuji, jak si to představuji atd.

V první řadě je třeba podotknout, že krom úvodního zastupitelstva, kde se řešily „kádrové otázky“ ,  neměl klub dohodnut žádný společný postup.   Hlasuji tedy u všech bodů podle informací, které jsou v návrhu, v přílohách a řekněme podle (mého) mdlého 😉 rozumu a zkušeností zastupitele.

Jelikož by to i tak mohlo někoho trápit, pořídil jsem jakýsi soupis bodů, kde jsem pravděpodobně hlasoval jinak než ostatní z našeho klubu (či zbytku zastupitelstva) , netvrdím, že je kompletní, protože nemám úplně čas sledovat, jak kdo hlasuje,  ale měl by dát nějakou představu, proč hlasuji, tak jak hlasuji.

Vždy uvádím datum konání zastupitelstva a bod jakým byla věc vedena v pozvánce (a vkládám pozvánky) , blíže ke statistice mého hlasování viz  https://usneseni.kr-plzensky.cz/Vzhled/Hlasovani_UcastnikSeznamJednani.aspx?IDs=121#

Samozřejmě jsem otevřen případným dotazům a námětům a  DOUFÁM ŽE SE BUDOU DOTYČNÍ PTÁT I OSTATNÍCH ZASTUPITELŮ PROČ HLASUJÍ , TAK JAK HLASUJÍ.

To , že hlasuji jinak, totiž nemusí být nutně špatně.


 5. zasedání Zastupitelstva Plzeňského kraje dne 23.06.2025

  • 1.  Volba přísedících Krajského soudu v Plzni –  jeden z kandidátů na přísedící u krajského soudu je ve služebním poměru k Policii ČR.  Mám za to, že není dobře, pokud jedna osoba působí u dvou orgánů činných v trestním řízení.  Obecně mám ke způsobu volby přísedících v ZPK  i další výhrady, ale to by bylo na delší příspěvek.   (PROTI)
  • 17. Peněžitý dar (5 000 000 Kč) pro Policii ČR  –   Prostředky nutné pro plnění úkolů Policie ČR by měly jít z rozpočtu Policie ČR, resp. Ministerstva vnitra ČR.   Není možné, aby kraj takto „přispíval“ policii ze svého rozpočtu. Není to první dar PČR a  takové řešení považuji za nesystémové a z pohledu financování jak PČR , tak kraje za špatné.  (PROTI)
  • 19.  Závěrečný účet kraje –  Kontrola ministerstva financí odhalila nedostatky při hospodaření kraje, které považuji jednak za závažné a především při jednání nezaznělo nic ani o výsledcích kontroly, ani o způsobu předcházení problémům kontrolou zjištěných v budoucnu. (PROTI)
  • 38. Směna pozemků mezi  – Západočeská galerie v Plzni, Stodská nemocnice a.s. x OSOH, a. s.  –  Vzhledem k tomu, že vznikly během jednání ZPK pochybnosti o správnosti znaleckého posudku stran ceny směňovaných pozemků (výši doplatku) a tento rozdíl by mohl být výrazně v neprospěch kraje hlasoval jsem  (PROTI).

4. zasedání Zastupitelstva Plzeňského kraje dne 07. 04. 2025

  • 18.  Zadání Změny č. 7 Zásad územního rozvoje Plzeňského kraje – jde o otázku výstavby polygonu u Stříbra – blíže můj článek zde (PROTI)
  • 29. Prodej pozemku v k. ú Ledce u Plzně – Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, středisko Plzeň-sever x P.K. a E.K – kraj prodával pozemek soukromému vlastníkovi,    důvod proč jsem s tímto nesouhlasil byla skutečnost, že se tím potenciálně odřízne přístup k veřejné komunikaci pro další vlastníky pozemků  (resp. se výrazně zkomplikuje). Jakkoliv to není nutně starost kraje, nemyslím, že je třeba vytvářet prostředí, které může výrazně komplikovat sousedské vztahy (PROTI).
  • 54. Poskytnutí účelové dotace – Biskupství plzeňské –  dotace 3 000 000 Kč na opravu střechy plzeňské katedrály sv. Bartoloměje.  Vzhledem k církevnímu vyrovnání a přístupu církve k objektům, které nechce,  nevidím důvod proč by měl kraj přispívat na obnovu církevních objektů – ŘKC má (by měla mít) dostatek prostředků, aby byla schopna se o své nemovitosti postarat.  (PROTI)

3. zasedání Zastupitelstva Plzeňského kraje dne 10. 02. 2025

  • 1 . Volby přísedících KS v Plzni –   jelikož některé přísedící znám z výkonu praxe a moje  hodnocení by nemuselo být nutně objektivní  (ZDRŽEL).

2. zasedání Zastupitelstva Plzeňského kraje dne 16. 12. 2024

  • 1 . Volby přísedících KS v Plzni – jelikož některé přísedící znám z výkonu praxe , moje  hodnocení by nemuselo být nutně objektivní  (ZDRŽEL).
  • 21. Schválení rozpočtu Plzeňského kraje na rok 2025 a střednědobého výhledu rozpočtu Plzeňského kraje na roky 2026 a 2027 a schválení poskytnutí návratných finančních výpomocí příspěvkovým organizacím zřízeným Plzeňským krajem  – o podpoře rozpočtu s námi nikdo nejednal , nadto v rozpočtu jsou položky (Přehled dotací a darů z návrhu rozpočtu), které považuji za problematické (PČR, Post Bellum)  – (PROTI)
  • 25. Prodloužení termínu pro závěrečné vyhodnocení akce – Program stabilizace a obnovy venkova Plzeňského kraje 2019 a 2020  – obce nestíhají vyúčtovat (dokončit) akce , na které byly poskytnuty dotace – z žádostí o prodloužení jsem nabyl dojmu nepřipravenosti, neznalosti a laxnosti a považuji za žádoucí, aby do budoucna byly poskytovány dotace obcím, které jsou schopny realizovat věci včas. (PROTI)
  • 26.  Podnět na pořízení Změny č. 7 Zásad územního rozvoje Plzeňského kraje – jde o otázku výstavby polygonu u Stříbra – blíže můj článek zde (PROTI)
  • 61. Schválení uzavření smluv o účelových dotacích z rozpočtu Plzeňského kraje odboru sociálních věcí 2025   – jeden z případů, kdy bohužel mezi dobrými věcmi, jsou zamíchány i ty špatné. Minimálně dvě organizace, které měly obdržet dotace považuji pro sebe za problematické (Potravinová banka a TOTEM) – k otázce potrav. bank viz článek (ZDRŽEL).
  • 71. Poskytnutí individuální investiční dotace žadateli PRIVAMED a.s. – žádost o 6 000 000 Kč na nákup angiografu.  Mám zásadní problém, pokud soukromý subjekt (podnikatel), který nadto má služby kryty ze zdravotního pojištění, žádá o dotaci na nákup zařízení, které pak používá k poskytování těchto služeb (placených). Kraj vlastně za peníze daňových poplatníků pomáhá v něčím podnikání.   Naprosto nepřijatelné.  (PROTI)
  • 80.   Nábytková banka – tyto projekty považuji za problematické (ZDRŽEL)
  • 84. Změna účelu použití dotace – obec Klášter – obci zůstala nevyčerpaná část dotace (zaměření zámku a stavebně historický průzkum)  – část tohoto „zbytku“  (99 293,- Kč)  chtěli použít na výstavu Paměti národa –  absolutní nesouhlas – proč hlasovali ostatní zastupitelé KSČM jak hlasovali, nechápu.   (PROTI)
  • 86. Založení zapsaného ústavu s názvem Centrála cestovního ruchu PK –  další organizace kraje, kde  už od začátku není jasné, jak se bude hodnotit efektivita využití prostředků a jaká jsou naše konkrétní očekávání (čeho by se mělo dosáhnout).  Bez definovaní požadavků a nastavení  systému kontroly jejich plnění jde jen o díru na peníze na „propagaci“ kraje jako destinace CR.   (PROTI).